Dyrektor
Gimnazjum im. Janusza Korczaka w Popowie
oraz
Kierownik Gminnej Biblioteki Publicznej w Bocheniu
zapraszają
do udziału
w Szkolnym Konkursie
Recytatorskim
Główne
cele konkursu:
-
Rozwijanie recytatorskich uzdolnień młodzieży.
-
Zainspirowanie uczniów do poszukiwania nowatorskich interpretacji poezji i prozy.
-
Upowszechnianie kultury żywego słowa.
-
Wzbogacenie słownictwa poprzez obcowanie z pięknym językiem literackim.
Osoby
koordynujące:
Marlena
Kardas
Jolanta
Dudzińska
Zasady
uczestnictwa
-
Uczestnicy przygotowują do prezentacji 1 utwór literacki (poezję lub fragment prozy) polskich autorów.
-
Czas recytacji nie powinien przekroczyć 5 minut.
-
Występ uczestników konkursu oceni jury w składzie:
Grażyna
Sobieszek – dyrektor Szkoły Podstawowej w Popowie
Renata
Frączek – dyrektor Powiatowej Biblioteki Publicznej w Łowiczu
Anna
Kaczuba – pracownik Gminnej Biblioteki Publicznej w Bocheniu
Jury
dokona oceny prezentacji według następujących kryteriów:
-
dobór materiału (dostosowanie tekstu do wieku i możliwości recytatora),
-
interpretacja tekstu,
-
kultura słowa,
-
ogólny wyraz artystyczny.
Niedozwolona
jest nadmierna gestykulacja, rekwizyty, podkład muzyczny.
Dla
uczestników konkursu przewidziane są nagrody i poczęstunek.
Konkurs
odbędzie się 6 czerwca 2017 r. o godzinie 8.30 w
siedzibie gimnazjum.
Spośród
osób występujących zostaną wybrani trzej uczniowie, którzy w
dniu 8
czerwca 2017 r. będą
reprezentowali naszą szkołę w
Powiatowym Konkursie Recytatorskim.
Kryteria
oceny recytacji
Dobór
repertuaru
-
Dopasowanie tekstu do wieku i możliwości recytatora.
-
Oryginalność wyboru (tekst mało znany, szczególnej wartości).
-
Tekst umożliwiający uczniowi zaprezentowanie wszystkich jego walorów głosowych.
Dykcja
-
Staranna wymowa, zgodna z zasadami kultury słowa, niezacieranie końcowych cząstek wyrazów.
-
Prawidłowa artykulacja głosek (bez seplenienia).
-
Właściwe akcentowanie wyrazów (zwłaszcza osobowych form czasowników).
-
Panowanie nad oddechem, swoboda wypowiedzi.
Interpretacja
-
Modulowanie głosem.
-
Właściwe akcentowanie ważnych treści utworu (intonacja frazy i zdania).
-
Respektowanie znaków interpunkcyjnych.
-
Stosowanie pauzy zgodnie z intencją autora lub przyjętą interpretacją.
-
Właściwe tempo wygłaszania tekstu.
-
Bezbłędne opanowanie pamięciowe.
-
Oryginalność występu recytatora (odczucia i wrażenia słuchaczy).
-
Skupienie się na słowie, nie na nadmiernym ruchu scenicznym.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz